14 - 16 januari. Het vertrek

16 januari 2018 - Duvauchelle, Nieuw-Zeeland

Om 06:00 komen Manon en Thijs ons ophalen. Na wat traantjes van Lisanne nemen we van haar en Stijn afscheid. Wij zijn klaar voor vertrek. De reis gaat goed en het inchecken, controle en paspoort verliep zonder problemen. Na de douane 👮🏼‍♂️ is het met koffie ☕️ en een croissantje 🥐 wachten op boarding. Om 9:50 kunnen we bij Gate G4 het toestel in. We vliegen met een Airbus 350-900. Volgens mij zit het vliegtuig vol en om 10:38 komen de wielen los van de grond 🛫. De vlucht gaat via Amsterdam over Berlijn, Hongarije, de Zwarte zee, Tbilisi, Baku, Kabul, Delhi naar Singapore. We vliegen met een snelheid van 900 k/u het is -75 graden en de totale afstand is bijna 11.000 km. Na 1 uur vliegen krijgen we de lunch. Rond 15:00 uur Nederlandse tijd wordt het donker buiten, dus ook in het vliegtuig. De meeste mensen gaan proberen de nachtrust te nemen omdat als we aankomen in Singapore het 05:40 is. Nicole kijkt een aantal films, zelf kijk ik twee films met tussendoor wat lezen en dutjes. 20:30 Nederlandse tijd krijgen we ontbijt 🍽. Singapore tijd is het 03:30. We lopen niet echt door het vliegtuig om de benen te strekken, alleen voor de sanitaire stop. Het zal wel schelen dat we allebei een zittend beroep hebben 😜. De vlucht gaat voorspoedig en snel voorbij en voordat we het weten landen 🛬 we om 06:03 (Singapore is 7 uur later) op Singapore. Om 07:00 checken we in bij het Aerotel binnen de security zone van het vliegveld Changi. We gaan dan onze (Nederlandse) nacht slapen en zetten de wekker ⏰ op 13:00. Zo proberen we ons ritme snel naar Nieuw Zeelandse tijd te zetten.

Na een paar uurtjes slaap en douchen gaan we ontbijten. Koffie met toast an half zacht gekookt ei 🥚. Daarna lopen we door de shops op het enorme vliegveld van Singapore. Om 18:00 checken we bij het hotel uit en lopen we naar Terminal 3 (Er zijn 4 Terminals op het vliegveld). Hier eten we wat om vervolgens bij gate G6 te wachten voor de security check en boarding. Na het invullen van een vragenlijst stappen we in het vliegtuig. Na 20 minuten taxiën verlaten we om 22:20 Singaporese bodem. Via Noord Australië en de Tasman zee, vliegen we 9.600 km naar Nieuw Zeeland. Om 13:05 zet het vliegtuig zijn wielen aan de grond 🛬. Precies 55 jaar na mijn (niet bewuste) vertrek uit Nieuw Zeeland zet ik weer voet op mijn geboorteland. Hoe bijzonder is dat 🤭😍. Het maakt mij wel wat nerveus. Na de controle (alles was in orde) hebben we een Simkaart voor de telefoon gekocht en zijn we de huurauto gaan ophalen. Het is een mooie, grijze, ruime Hyundai Santa Fe SUV. Het stuur zit aan de rechter kant. Op de weg is het even wennen om links te rijden maar dat gaat vrij snel goed. Met een strak blauwe lucht en een temperatuur van 27 graden rijden we door het mooie landschap naar Duvauchelle om daar de eerste overnachtingen door te brengen. We hebben een mooie vrijstaande cottage met vele luxe. Na het douchen vallen we rond 22:30 in coma.

1. Robin:
    16 januari 2018
    Het ziet er allemaal prachtig uit. Leuk geschreven👍 ben al benieuwd na het volgende verhaal. Geniet er van🌞🚘🗻
  2. Marie-Louise:
    16 januari 2018
    Wat fantastisch om zo jullie reis mee te beleven! Schitterende foto’s. Jullie kunnen straks het hele reisverslag als boek gaan uitgeven 😀😀 leest heel fijn!
  3. Anny en Harry:
    16 januari 2018
    Grappig. Op dat schiereiland begon ons Nieuw Zeeland avontuur ook.
    Daarna gingen we naar Lake Tekapo.
    Heel veel plezier.
  4. Gary Abrahams:
    16 januari 2018
    Mooi verhaal en mooie foto's Wijnand en heel veel zo'n, kijk en eetplezier .tot het volgende verslag
  5. Huub Remmen:
    16 januari 2018
    Mooi hoor, daar genieten jullie wel, zie ik.

Tot de volgende keer maar weer en rustig aan hè.
  6. Mirjam:
    16 januari 2018
    Fijn.....veilig aangekomen! Wij wensen jullie een fantastisch mooi avontuur toe!!
  7. Anouk Raaijmakers - Megens:
    16 januari 2018
    Jeeej super leuk lieverds!! Echt heel leuk om te lezen! Tot het volgende verhaal😍 Nu al zin in
  8. Catherine:
    16 januari 2018
    Hoi mooie foto's veel plezier
  9. Huub en irma van den berg:
    16 januari 2018
    Hoe leuk om te lezen, nu gaat het echt beginnen, de voorbereiding wordt waarheid, zo te zien aan de foto s staat jullie nog veel moois te wachten! Geniet ervan. Liefs van ons
  10. Tineke en Rob:
    16 januari 2018
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Roept bij ons weer mooie herinneringen op aan onze reis door N.Z. Leuk om jullie op afstand te volgen. Maak er een mooie trip van.
  11. Alet:
    16 januari 2018
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Leuk verhaal! Geniet ervan! Tot het volgende verslag! X
  12. Janine:
    16 januari 2018
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen nu kan het echt gaan beginnen.
    👍😊😘
  13. Hos van den Berg:
    16 januari 2018
    Leuk verhaal en graag meer foto’s! En graag een primeur voor de Nieuwsbrief bewaren!
  14. Herma Hijmans-Franken:
    16 januari 2018
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. En wat leuk om op zo,n manier jullie te kunnen volgen. Heel erg leuk om het te lezen. Het grote genieten is nu dus begonnen voor jullie.
    De foto,s zijn ook erg leuk. Dit wordt een onvergetelijke ervaring voor jullie. Liefs
  15. Fenny en Jaap de Hoop:
    17 januari 2018
    Hoi Wijnand en Nicole,
    Welkom in NZ, je hebt nu beter weer als ons zo te lezen, wij zitten nu bij Rotorua met 17 grd en regen. Als het goed is zijn jullie langs Little River gekomen waar wij zijn begonnen. Ik zag dat je vlak bij Akaroa zit, leuk gebied. Geniet er ervan.
    p.s. Jou verhaal leest ook erg makkelijk, dus succes met schrijven de komende weken.
  16. Mieke:
    18 januari 2018
    Wat mooi zeg en wat een ervaring , geniet ervan!😘
  17. Martijn en Carla:
    18 januari 2018
    Fijn dat jullie een goede lange reis hebben gehad, wat een plaatje dat landschap, geniet van al het moois wat komen gaat...
    Groetjes vanuit het stormachtige Nederland!