Whakawhetai e noho rā Aotearoa

28 maart 2018 - Uden, Nederland

(bedankt en tot ziens Nieuw Zeeland)

Het is altijd wel weer stressen om alles in de koffers en handbagage te verdelen zodat alles qua maat en gewicht klopt. Nicole wil dat we op tijd vertrekken, want je weet nooit. Om 08:45 vertrekken we dan ook al uit Swanson. De rit is slechts 30 km en om 10:00 moeten we de auto inleveren. We rijden richting de stad en na 10 min staan we al stil. 11 weken geen file gehad en op de laatste dag van de vakantie, nota bene naar het vliegveld, staan we vast. De navigatie geeft aan: nog 1 u 10 min. Zijn we net een beetje van de stress van inpakken af, krijgen we dit… Het is weer prachtig weer en meer dan in de file meerijden kunnen we niet, dus ‘genieten’ we hier ook maar van. Al met al, exact om 10:00 melden we de auto bij het verhuurbedrijf af. Na controle van inhoud en staat van auto krijgen we de 👍🏼 en nemen we plaats in de shuttlebus die ons naar het vliegveld brengt. Het is niet druk bij de incheckbalie dus we zijn snel aan de beurt. Alles loopt gesmeerd, koffers niet te zwaar, handbagage in orde, bij de douane controle alles prima, dus om 11:00 zitten we in Auckland Airport aan de koffie te wachten voor boarding. Het vliegtuig vertrekt naar Singapore ruim een half uur later (13:43) dan gepland (13:10) en verlaten we Nieuw Zeelandse bodem 😢. De vlucht naar Singapore gaat goed. Af en toe is de weg erg slecht met veel kuilen 🤣 (turbulentie), maar daar komen we goed doorheen. Om 18:30 landen 🛬 we in een regenachtig Singapore. We blijven binnen de security want over 5 uur hebben we onze vlucht naar Amsterdam en omdat de aankomstterminal (terminal 3) ook de vertrekterminal is pikken we meteen wat stoelen in waar we kunnen zitten/liggen. Rond 22:00 kijken we op de vluchtinformatie borden en er staat Terminal 3 en Gate C20. Gate C20 ligt bij Terminal 1 en als je wil weten of weet hoe groot Singapore airport is, nou dat is 25 min lopen. Er rijden niet voor niets 2 shuttles tussen de terminals, maar onze zit is nog lang genoeg, dus wandelen we naar de andere kant van de luchthaven. Na nog een security check gaan we om 23:40 het vliegtuig in en om 00:15 vertrekken we richting Amsterdam 🛫. Na een reis van 29 uur landen we om 07:30 op Nederlandse bodem. Vanaf Schiphol nemen we de IC trein naar Den Bosch waar Jos (broer van Nicole) ons verwelkomt en Gerald (mijn broer) ons ophaalt en naar Uden brengt.

Ik ben altijd benieuwd naar de cijfertjes. Dit zijn de totalen van de hele reis en tussen haakjes zijn die van het Noordereiland, want die van het Zuidereiland staan in het reisverhaal van 15-16 februari: 4.283 (2.450) foto’s, 402 (232) filmpjes en in totaal 506 (240) minuten film, 9.788 (4.931) gereden kilometers, 74 (43) verblijfsdagen, 4 (2) serieuze regendagen, 70 (41) zonnige dagen, 27 (15) overnachtingslocaties (incl. hotel Singapore en Doubtfull Sound boot).

Wij hebben een GEWELDIGE 😍😍 reis gehad en zullen nog lang hiervan genieten en door het vastleggen van mijn dagelijks verhaal kunnen we tot in detail de reis blijven herinneren. Ook vonden wij het fijn jullie in onze reis mee te nemen door regelmatig de reisblog te voeden van verhaal, foto’s en filmpjes. Wij vonden het ook heel erg leuk om de vele reacties op blog en foto’s te lezen. Bedankt daarvoor en wie weet tot een volgende reis 😉. Ka kite (byebye).

1. Ruud van Amstel:
    Welkom thuis!
  2. Monique:
    Welkom thuis. Tot dinsdag Nicole joehoe😊😘
  3. Anouk Raaijmakers - Megens:
    28 maart 2018
    Aaah jammer het boek is uit! Het was geweldig om jullie verhaal te lezen! Dankjewel voor je goede schrijfwijze en tot vandaaaaag😍😍
  4. Marie-Louise:
    28 maart 2018
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Bedankt voor het mooie reisverslag. Erg leuk om dit met jullie mee te mogen lezen. Nog nagenieten als je alle foto's en filmpjes gaat bekijken..... hebben jullie daar nog dagen voor??😃😉😅👋👋😘
  5. Anny en Harry:
    28 maart 2018
    Welkom thuis. Zal weer even wennen zijn. Kil, jetlek. Maar gelukkig lang weekend nog om bij te komen. Groetjes
  6. Martin Marion Sven:
    28 maart 2018
    Wat een schitterend gave vakantie hebben jullie gehad. Welkom thuis en geniet nog lekker na
  7. Lisanne:
    28 maart 2018
    Welkom thuis!! Fijn dat jullie er weer zijn :)
  8. Marga Franken:
    28 maart 2018
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Leuk dat we jullie reis hebben mogen volgen. Ik heb er van genoten. Nu 'take' een koffie ☕️thuis, hihi. Hoop jullie gauw weer te zien.
  9. Leonie Engberink:
    28 maart 2018
    Fijn dat jullie goed in Nederland zijn aangkomen. Ik heb ontzettend genoten van jullie reisverslag. Wijnand, wat heb je het allemaal mooi opgeschreven, mijn complimenten! Binnenkort begint het normale leven weer maar jullie zullen nog lang nagenieten van deze prachtige reis. Hartelijke groet, Leonie en Robert
  10. Marjan:
    28 maart 2018
    Welkom terug in het natte Nederland!
    Jullie hebben een fantastische reis gehad volgens mij!
  11. Hos van den Berg:
    28 maart 2018
    Wijnand er is een vacature bij de Van den Bergen nieuwsbrief! Iets voor jou? Je hebt bewezen talent.
    Oh ja, je hoeft niet te solliciteren!
  12. Herma Hijmans-Franken:
    28 maart 2018
    Welkom thuis Wijnand en Nicole. Bedankt voor alle reisverslagen. Het was leuk om te lezen hoe jullie de reis beleefd hebben. Nu wordt het nagenieten en gelukkig is het een lang weekend. Deze herinneringen neemt niemand jullie af.
    En voor Nicole......ik ben blij je 12 april weer te kunnen zien en te spreken. Lieve groetjs vanuit Ewijk.
  13. Frans en anita:
    28 maart 2018
    welkom thuis wat een prachtig verhaal we hebben genoten van jullie reisverslag en de fotos niet normaal zo mooi.groetjes frans en anita
  14. Carla:
    29 maart 2018
    Al weer een beetje gewend in dit druilerige landje? En hersteld van de jetlag? Jullie hebben in ieder geval prachtige herinneringen aan deze reis. We zien elkaar snel weer.
    Gr Frans en Carla
  15. Jacques en Dorine:
    30 maart 2018
    Welkom thuis en dankjewel dat we van een zo grote afstand mee mochten genieten!
  16. Ingrid:
    1 april 2018
    Wijnand complimenten voor het beschrijven van jullie reis, echt mooi weergegeven. Ik heb genoten van jullie prachtige foto's. Fijn dat jullie weer goed gearriveerd zijn. Nu weer langzaam wennen aan het dagelijkse leven in Nederland. Groetjes Ingrid.